Marketing< Accounting>

Nguyễn Thu Hương
(Thu Huong)

New Member
Introduction

BBeat has decided to use the Dutch market as a test market. In order to choose the right positioning for the BBeat the Beatteam decides to conduct a market research
The results of this perceptual mapping study will be used to name the axes of the positioning cross. On the horizontal axis is trendy / high tech placed opposite retro-trendy / classic. On the vertical axis is functional placed opposite expressive.

The size of the target group is 2.2 million people. A purchase intention research is conducted and all respondents must belong to the target group. They are interviewed about their purchase intention and to qualify themselves in terms of the categories of the adoption model of Rogers. A sample of 750 persons is interviewed. It appears that during the first year only the Innovators will be reached and during the second year the Innovators and Early adopters. They belong to the target group according to the usual percentages of the adoption curve.

The purchase intention of the Innovators is 2% in the first year and 2% in the second year (total 4% of innovators) and 3% out of the group Early adopters. The total number of respondents indicating to buy a BBeat is 0.2%.

An other conclusion from the research is that for both groups initial demand will be 1%, replacement demand will be 10% and additional demand will be 89%.


BBeat Holland

The Beatteam made an estimate of the costs and revenues of the first two years of introduction on the Dutch market. The contribution in fixed costs of Headquarters in Swiss is also taken into account. The Dutch subsidiary succeeded to recruit three employees and they will remain the same during the coming years.



The total costs are as follows:

• Local Dutch management consists of a General manager, Office manager and a Marketing & Sales Assistant. Their total salaries amount to € 90.000 per year increased with a mark-up of 32% for social securities. In the second year the increase in salaries will be 5% and the increase in social securities will be 3%. During the second year the bonus to the employees will be 20% of their net salary (excl. social securities).
• For recruiting the 3 employees a budget of € 25.000 will be depreciated linear in two years.
• The contribution to the cost of the internet site will be € 125.000 during the first year and the first update in the second year will cost € 65.000,=.
• The contribution to the cost of the call centre will be € 150.000 in the first year and € 175.000 in the second year.
• The office cost will be € 12.500 per employee per year. The costs of automobiles for the General manager and the Sales & Marketing Assistant will be € 600,= per car per month.
• The communication budget will be € 125.000 for the first year and for the second year it will be increased by 30%.
• The cost price of a BBeat for BBeat the Netherlands will be € 40,=. The average consumer sales price included 19% VAT will be € 145,=. The shipping costs of € 6,= have to be paid by the consumer.


Accompanying websites:
www.swatch.com
www.victorinox.com
 
ông thầy Marketing dã mân ,cho case Marketing gi mà toàn accouting , đọc cứ ong cả đầu .
tại hạ post lên đây nhờ các cao thủ chi giup
ông y bắt tính:

A. How many BBeats will be sold during the first year and second year based on the results of the research? Please show your calculations.
B. Calculate the total costs of the first year and the second year for BBeat Holand. Please show your calculations
C. What is the level of Break-even sales during the first and second year for BBeat Holland? Please show your calculations

Thanks
à P.S : urgen ! ủgen !
help me ! help me !
á sôn á possible
 
Chỉnh sửa lần cuối:
Xin hỏi bạn học textbook gi vậy...và bạn học năm thứ mấy vậy
 
có quan trọng không bạn
mình mời học năm thứ nhất thôi
và bài này không phải là 1 cái gì vĩ đại cao cả cho lắm
nó là bài case của mình
 
Xin lỗi mình không có ý định tìm hiểu quá chi tiết về thông tin riêng mà chỉ muốn biết một vài thông tin để trả lởi bài này thôi! Mong bạn thông cảm, vì phải dựa trên những gì đã học để trả lời là tốt nhất.. vì mình lấy ví dụ nhé có thể một số quy định kế toán của NZ, Úc.. khác một chút với các nước khác. Mình sẽ cố gằng giải bài này và cho ý kiến của mình as soon as mình có thể.:)
 
ui
có gì phải xin lỗi đâu
à có lẽ mình nói hơi mạnh làm bạn sợ à

nếu bạn giúp được mình thì tốt quá

thank you trước
 
Mình vừa xem qua bài của bạn rồi.
Mình chỉ muốn có vài gợi ý nho nhỏ thế này.
Thứ nhất nếu xem lướt qua thì bạn nên làm từ A đến C theo thứ tự vì các đáp án của câu trước là phục vụ cho câu sau. Ví dụ nếu bạn ra chi tiêu cho năm thứ nhất thì bạn tìm ra được chi tiêu và nhiều giá trị khác. để tìm break-even volume..
Thứ hai, khi phân tích đề bài thì có cái này tớ không hiểu lằm.
The purchase intention of the Innovators is 2% in the first year and 2% in the second year (total 4% of innovators) and 3% out of the group Early adopters. The total number of respondents indicating to buy a BBeat is 0.2%.

An other conclusion from the research is that for both groups initial demand will be 1%, replacement demand will be 10% and additional demand will be 89%.
cái number of respondents 0.2% là trong số 750 thì chằc chằn công ty phải bán 0.2%*2.2million (units)....còn cái phân tích này bạn nên xem lại lý thuyết một chút.

Còn câu B không hẳn là accounting mà đơn thuần chỉ là tính toán chi tiêu mà thôi. Ví dụ: First year: Fixed Cost= 90,000+90,000*32%+25,000/2+125,000+150,000+12,500*3+600*3*12+125,000=590,400
Sau đó bạn có Price=145+6=151
Tiếp đó Variable Cost(giá sản xuất)=40

Break-even Volume= Fixed Cost/(Price - Variable Cost)=590,400/(151-40)= 5,319 units

Còn cho năm thứ 2 cách tính cứ dựa vào đề bài là được số liệu. Thế là xong hai câu B,C cùng một lúc vì Fixed Cost chính là total cost.
Đó là theo mình thì như thế chằc bạn cũng giải ra được rồi. Mình bận quá nên trả lời hơi chậm mong bạn thông cảm! Chúc bạn thành công!
 
Chỉnh sửa lần cuối:
Back
Bên trên